Formål
Rutinen skal sikre en enhetlig gjennomføring av klubbens turer.
Den skal videre beskrive enkeltmedlemmers forpliktelser ved deltakelse på turer
1. Turkomité
Alle større turer legges opp av klubbens turkomité. Enkeltmedlemmer i turkomitéen er ansvarlig for
gjennomføring av en eller flere turer i løpet av sesongen.
Alle turer bekjentgjøres på klubbens nettsider.
2. Påmelding
Turansvarlig sender i god tid før den enkelte tur ut e-post til alle medlemmer med informasjon om den
forestående turen og tilhørende påmeldingsfrist.
Der det er behov for betaling i forkant av turer, skal dette fremgå med beløp og et kontonr. Dette kan
f.eks. være forhåndsbetaling av ferje, fly, hotell osv. Betalingsfrist skal ikke være senere enn
påmeldingsfrist.
Medlemmer som ønsker å delta på turen, besvarer turleders e-post og betaler oppgitt beløp innen
betalingsfristen. Medlemmer som ikke betaler innen fristen, får ikke delta på turen.
3. Avbestilling
Medlem som etter påmelding av en eller annen årsak ikke kan delta på turen, må selv dekke påførte
utlegg.
4. Gjennomføring av tur
Turleder er ansvarlig for gjennomføring av turen, noe som betyr at turdeltakerne skal rette seg etter
den informasjonen som turleder gir.
Den enkelte turdeltaker betaler selv for utlegg som påløper under turen.